Vragen?
Stuur een appje!

Vakantie Italië: hoe overleef je een ziekte in het buitenland?

Van donderdag 1 juni tot 15 juni waren wij op vakantie naar Italië. Wat we daar allemaal hebben beleefd kan je hieronder lezen.

Donderdag 1 juni: vertrek

Rond half 3 opgestaan, klaargemaakt en alles nagekeken zodat we rond 5 uur konden vertrekken naar Italië. We reden via Duitsland naar Oostenrijk en eindigden in Italië meer bepaald Moniga Del Garda. We zijn 5 keer gestopt, hebben een paar wegenwerken gepasseerd en hadden een beetje regen op de Brennerpas.
We waren ongeveer 14 uur onderweg en rond 19 uur kwamen we toe op camping Piantelle. We kregen ons huisje toegewezen, installeerde ons en maakten eten.
Na het eten namen we een lekkere douche, hierna zijn we even naar het Gardameer gewandeld, want in de avond is alles zo mooi verlicht.
Omdat we zo moe waren van de reis zijn we gaan slapen en hebben genoten van een deugddoende rust.

Vrijdag 2 juni: ijsje eten aan het Gardameer

We werden zeer vroeg wakker gemaakt door de vogels die rondom ons huisje zitten. Door de lange reis waren we beide nog moe en mijn verkoudheid (die ik al een paar dagen had) is helemaal doorgebroken, niezen, loopneus alles er op en eraan. Toch zijn we opgestaan en zijn we lekkere broodjes gaan halen die je kan krijgen op de camping. Na een lekker ontbijt hebben we ons klaargemaakt en zijn we inkopen gaan doen. Rondrijden in Italië is toch een heel avontuur, ze zijn gek daar, ze geven geen richting aan, smijten zich overal tussen, bellen allemaal tijdens het rijden en alles moet snel snel gaan. Een geluk dat Jeffrey een ervaren bestuurder is. Na de inkopen hebben we toch nog een dutje gedaan, een mens moet echt wennen aan het warme weer en een ander leefritme.
Na ons dutje zijn we lekker gaan wandelen aan het Gardameer en hebben daar een ijsje gegeten. Aan de camping buiten is een steiger en in het terugkomen zijn we daar nog even gaan zitten en hebben lekker zitten chillen. s’Avonds hebben we terug eten gemaakt en hebben we nog lekker buiten gezeten, omdat ik me te bleih voelde hebben we besloten nergens naartoe te gaan en het gewoon gezellig te maken op ons terras. Rond 10 uur doken we onder de wol en hoopte ik dat de verkoudheid beter zou zijn in de ochtend.

Zaterdag 3 juni: Zonnen en zwemmen

Niets is minder waar, de verkoudheid is op zijn hoogtepunt en ik voel me alsof ik overreden ben door een trein. We zijn terug broodjes gaan halen en hebben ontbeten, zeker als je wat ziek bent moet je goed blijven eten. Na het eten heb ik een pijnstiller genomen en ben ik toch terug gaan dutten. Ik dacht dat ik een eeuwigheid had geslapen, maar door het vroeg opstaan was het toch nog niet zo laat. Jeffrey had ondertussen dat ik sliep zich nog wat verdiept in onze webshop (zelfs op vakantie denken we aan onze klanten ;)). Hij zei dat ik een douche moest nemen en dat ik me daarna toch wat frisser zou voelen. Goede raad van Jeffrey, want het deed inderdaad goed. We gingen nog even terug inkopen doen en eenmaal op de camping deden we nog terug even lekker rustig. Jeffrey had ook eens een verkoudheid op vakantie en hij raakte er vanaf door in de zon wat te liggen, omdat het nu ook zonnig was heb ik zijn raad opgevolgd en ben ik in de zon gaan liggen om de verkoudheid uit te zweten. Hierna zijn we lekker gaan afkoelen in het zwembad. Ik voelde toch dat het allemaal werkte want de verkoudheid was vele minder. We zijn in de avond nog even een wandeling gaan maken en daarna nog lekker gaan genieten van een wijntje op onze veranda. Omdat Juventus tegen Real Madrid speelde hoorde je om de zoveel tijd wie een doelpunt had gemaakt (Real Madrid heeft gewonnen met 3-1). In de avond regende het eventjes, maar dit zorgde voor de nodige afkoeling, hierdoor zijn we snel in slaap gevallen.

Zondag 4 juni: regen en zon

Guess what de verkoudheid is weg! Ik nies van tijd tot tijd nog wel een beetje, maar ik ben zo goed als genezen! We hebben lekker ontbeten en zijn naar Desenzano gegaan. Een mooi dorpje dicht bij onze camping, zeer gezellig en met leuke gebouwen. Hier zijn we gaan eten bij Cristallo. Een leuk restaurantje waar je snel bediend wordt. We aten beide een hamburger en vonden het heerlijk. Het weer begon ook lekker terug op gang te komen, want in de ochtend had het wat geregend, maar de zon kwam in de namiddag weer door de wolken. We gingen terug naar de camping waar we wat afkoelde in het zwembad en in de avond aten we een lekkere pizza die je kan bestellen op de camping zelf. Ook zijn we naar Salo gegaan om daar een lekker ijsje te eten.

Maandag 5 juni: regen en nog eens regen

In de nacht van zondag op maandag heeft het flink geregend, maar dit hield ons niet tegen om naar buiten te gaan. We gingen naar het shoppingcentrum Il Leone, hier hebben ze vele winkeltjes en kan je fijn shoppen. De tijd is hier voorbij gevlogen en het was snel avond. Als we buiten kwamen was het aan het stortregenen. Denk je dat de Italianen zich aanpassen? Wel dan heb je het mis, ze vliegen nog altijd door de regen. We zijn toch heelhuids thuis geraakt. Na een aflevering van Daredevil te hebben gezien zijn we lekker gaan slapen.

Dinsdag 6 juni: i`m singing in the rain

Opgestaan met terug een regenbui dus zijn we terug naar een shoppingcentrum gegaan, deze keer naar Elnòs shopping in Brescia dit is een recent shoppingcentrum en oh mijn god wat is het groot, met winkels, eetstandjes en zelfs de wc`s zijn om van achterover te vallen, niet van de vuiligheid, maar van het wow gehalte. Super groot, luxe enzo, zelfs de kranen zijn speciaal! Hier vind je bv een primark en zelfs een ikea. Ook hier vlogen de uren voorbij. Eenmaal thuis hebben we terug op de camping een pizza gaan halen (je bent in Italië, dan is vaak pizza eten bijna verplicht ;)) en we hebben het nog lekker gezellig gemaakt. Enkel voor het slapen kwamen we er achter dat in ons huisje oorwormen op vakantie waren en om de 5 seconden vonden we er wel eentje of twee. Hoe het hiermee is afgelopen lees je op donderdag 8 juni.

Woensdag 7 juni: Sirmione by night

Na slecht geslapen te hebben door de oorwormen besloten we om vandaag wat rustig aan te doen. Die oorwormen zaten overal, als ik naar het toilet ging zaten ze daar en in de keuken en de badkamer. Het was geen pretje (ze zijn niet gevaarlijk, maar het uitzicht van die beestjes is gewoon zo creepy). We zijn de dag langzaam begonnen met ontbijt, klaarmaken en dan zijn we gaan wandelen aan het Gardameer. Omdat we zo een slechte nacht achter de rug hadden hebben we ook een dutje gedaan in de namiddag. Na het dutje hebben we gekookt en zijn we Sirmione gaan bezoeken, in de avond is het zeer romantisch en heeft het echt iets om als koppel hier rond te wandelen. Eenmaal thuis hebben we nog een aflevering van Daredevil bekeken. Ook nu waren er terug oorwormen, maar we lieten het licht aan in de wc om te kijken of dit zou lukken, want we hadden zaken opgezocht op het internet en we wilden zien of het werkte.

Donderdag 8 juni: La Rocca en Verona

Terug een slechte nacht gehad door de oorwormen , maar er waren toch al minder te zien, dus zijn we maar aan de mensen van Roan gaan vragen of zij raad wisten en ja hoor blijkbaar kunnen oorwormen niet tegen water met afwasmiddel. Ze kwamen rond onze caravan spuiten en ze hoopte dat dit werkte. Ondertussen zijn wij vertrokken naar La rocca, daar kan je ruïnes bezoeken met een fenomenaal uitzicht, te prachtig voor woorden. Het is wel even wandelen naar boven met soms een paar steile hellingen, maar het is het zo waard.
Daarna zijn we naar Verona gereden om daar de winkels af te gaan en nog even Julia te gaan bezoeken. In de avond hebben we gegeten en zijn we terug naar Salo gegaan om een ijsje te eten. Toen we terug thuis kwamen heeft Jeffrey nog water met Dreft over de veranda gesmeten en een leiding gedicht, waar waarschijnlijk de oorwormen uitkwamen en tot nu toe lijkt het aantal enorm geslonken *hout vast houden.

Vrijdag 9 juni: Sirmione by day

Vandaag hebben we gelukkig al vele beter geslapen dan de vorige dagen. We besloten om naar Sirmione te gaan en zijn in de namiddag vertrokken. Ginder hebben we gegeten in The Bounty we namen er een heerlijke pasta Bolognaise en dronken een wijntje: Bardolino Classico een echte aanrader. We wandelde lekker rond en in de late namiddag zijn we terug naar ons huisje gegaan, waarna we op ons terras hebben gezeten tot de avond viel. Jeffrey heeft terug het terras bewerkt met water en Dreft. We keken terug een aflevering van daredevil, waarna we terug zijn gaan slapen.

Zaterdag 10 juni tot donderdag 15 juni: ziek ziek ziek

Zaterdag namiddag ben ik spijtig genoeg ziek geworden, overgeven en buikloop het hield niet op. Zondag nacht werd opeens Jeffrey ook ziek, ook dezelfde symptomen. Tot op vandaag weten we niet of het nu buikgriep of iets mis gegeten was. Maandag hebben we wel de hulp van Roan ingeschakeld voor nog extra wc papier en water te vragen, aangezien we te ziek waren om zelf naar de winkel te gaan. Ze hebben ons uitstekend geholpen, er is zelfs nog iemand ons wc komen kuisen (niet dat het nodig was, maar het maakte het toch nog meer proper) en ze hadden ons ook blokjes bouillon gegeven. Die bouillon heeft ons er echt terug bovenop gekregen. Als je ooit eens ziek wordt in het buitenland zijn crackers, bouillon en water je beste vrienden! Ook als je terug moet eten kleine hapjes en niet te vettig eten en rustig terug opbouwen!

Donderdag 15 juni: Hotel Bayerischer Hof

Omdat we dus zo ziek zijn geweest en nog niet volledig hersteld waren besloten we om naar een hotel te gaan halverwege de reis. Jeffrey had een kamer geboekt bij Hotel Bayerischer Hof in Kempten en dit was echt een heel mooi hotel. Leuke kamer, goede verwelkoming (er lagen haribo snoepjes op het bed :D). Er is ook een restaurant aan gelegen waar je lekker kon eten. Na die paar dagen op crackers en bouillon geleefd te hebben, was warm eten een herbeleving. We namen de gehaktbal met aardappelsalade. We konden nog niet ons hele bord leeg eten, maar het was overheerlijk!

Vrijdag 16 juni: welkom thuis

Na een deugddoende nacht (eindelijk niet meer op onderzoek gaan naar oorwormen) hebben we ook terug mondjesmaat ons ontbijt naar binnen gewerkt, ook deze was tip top in orde. Hierna zijn we terug de baan op gegaan en na ongeveer 6 uur rijden kwamen we eindelijk thuis in ons huisje. Ik kan je verzekeren dat het zo fijn is om je huisje terug te zien na vakantie, maar zeker als je ziek bent geweest, want een mens ziekt toch het allerliefste thuis uit. Na alles uitgepakt te hebben, zijn we lekker in ons eigen bedje gekropen en hebben aan één stuk doorgeslapen. Home sweet home.

Al bij al was het ondanks de oorwormen en de ziekte toch nog een fijne vakantie. We hebben alles gezien wat we gepland hadden, zijn lekker gaan shoppen en hebben toch plezier gehad.
Ziek worden is nooit leuk, waar je ook bent, maar anderzijds zijn wij als koppel er nog beter uitgekomen, we weten wat we aan elkaar hebben als we ziek zijn. Ik trek mij bijvoorbeeld ook niets meer aan als ik op het toilet zit, aangezien Jeffrey nu alles heeft meegemaakt en gehoord en je komt er als koppel ook gewoon sterker uit. Je bent op elkaar aangewezen omdat je met twee zo ver van huis zit en dat is ook waar een relatie om draait; van elkaar houden in goede en slechte tijden. Je kan bij de pakken blijven zitten of er toch nog iets positiefs in zien en het positieve in ere houden, want ziektekiemen gaan niet op reis en kennen het woord vakantie niet, het kan overal en bij iedereen gebeuren. Bedenk gewoon dat het ook overgaat en dat de volgende vakantie gewoon nog beter word 🙂

Hebben jullie ook een vakantie meegemaakt die minder was of ben jij ook eens ziek geworden? Laat het gerust achter bij de reacties!