Vragen?
Stuur een appje!

Tripje naar Oostende

Van donderdag 30 maart tot en met maandag 3 april hebben wij een tripje gemaakt naar Oostende, ook wel ¨De koningin der badsteden¨ genoemd. We waren op 2 april namelijk 1 jaar samen en wilden het op een fijne manier vieren. Hierna volgt een relaas van de reis.

Hotel

Wij hebben geboekt bij Hotel Princess gelegen in de Boekareststraat 7 in Oostende.
Het is een gezellig hotel die uitgebaat wordt door de familie Vercaemst- Stoops en de medewerkers. Het hotel ligt op 50 meter van het strand en ligt ook dicht bij het centrum van Oostende. Deze ligging is ook zeer goed omdat er veel restaurantjes in de buurt liggen.

Wij hadden kamer 404 en het was een fijne, ruime kamer met balkon, waar je zijdelings zeezicht hebt. Het bed was fijn qua matras, de kussens waren dan weer te hoog en te hard voor ons. De badkamer was ook ruim genoeg, alleen waren de handdoeken te dun om je deftig mee af te drogen en het bad was wat te hoog zodat je toch wat moeite had om eruit te komen. Maar voor de rest was het toch fijn om op de hotelkamer te overnachten, meer moet een mens ook niet hebben.

Aangezien wij twee enorm van eten houden keken we uit naar het ontbijt en dit kon ons bekoren! Keuze genoeg en lekker. Je kon er bijvoorbeeld eieren eten, broodjes en brood met het nodige beleg, cornflakes en nog zo veel meer. Hier kom je ‘s morgens alvast niet om van de honger!
Voor de rest is er beneden ook een bar, maar daar hebben wij geen gebruik van gemaakt aangezien wij zelf een fles wijn hadden gekocht 😉 Het is echt een fijn hotel met een aangename inrichting.

Donderdag 30 maart

Na het inchecken in het hotel en alles een beetje uitgepakt te hebben zijn we de zee gaan bezoeken. Wij kunnen zo genieten van de zee, we worden er kalm en gelukkig van. Van het wandelen en de zeelucht kregen we honger en zijn we gaan eten bij Frituur Franky, deze is gelegen in de Karel Janssenslaan 53. Lang moesten we niet wachten op ons lekkere eten. Het vriendelijk personeel snijdt hier de frietjes nog artisanaal, ook is er een grote keuze aan hamburgers zoals bijvoorbeeld Mont Blanc burger, Veggie burger maison, Franky Royal Burger,… Maar ook de klassieke Bicky burgers vind je hier ook terug. Kortom er is voor ieder wat wils!

Na het eten zijn we terug naar de hotelkamer gegeaan, waar we nog wat tv hebben gekeken en rustig in slaap zijn gevallen, want we waren zo moe van de lange reis (3 uur incl. file) naar Oostende.

Vrijdag 31 maart

Redelijk vroeg wakker geworden door het geluid van de meeuwen (die beesten kunnen lawaai maken). We zijn dan gaan ontbijten (dit kon elke dag tussen 7.30 en 10.30). Na het ontbijt hebben we ons nog even opgefrist in de kamer en zijn dan gaan shoppen in Gent. In Gent hebben we de typische “neuzekes” geproefd in alle smaken, speciaal om eens geprobeerd te hebben, want wij waren enkel de paarse variant gewoon.

Eenmaal terug uit Gent zijn we naar Oostende gereden en zijn we gaan wandelen op de dijk. Ook nu weer kregen we honger, wij hadden wel een broodje gegeten in de Subway in Gent, maar van shoppen krijgt een mens honger. Dus zochten we via Tripadvisor naar een leuk restaurantje. Maar we waren eigenlijk te loom om echt op restaurant te gaan, dus vonden we Moretti, een pizzeria (gelegen in de Langestraat 57) die ook aan take away deed. We namen een pizza Hawai en een bolognaise, ze waren zeer lekker en goed qua formaat, ook de bodem was niet te dik gerold. Hierna waren we toch voldaan.
Na nog een heerlijke douche zijn we gaan slapen.

Zaterdag 1 april

Vandaag waren we terug vroeg wakker, na het ontbijt zijn we naar Brugge gereden. Gent vonden we persoonlijk minder qua stad, Brugge vonden we specialer, ieder zijn ding zeker 😉 Ook hier zijn we lekker gaan shoppen. Als echte Harry Potter fans zijn we ook op zoek gegaan naar Olleke de sprookjeswinkel (Wijngaardstraat 12) die HP stuff verkoopt, maar deze was helaas dicht omdat het Facts was. Helaas pindakaas, maar we hebben toch nog genoten van Brugge zelf. Hier aten we gewoon een broodje in de Hema, lekker en simpel.

Na al het shoppen zijn we terug naar Oostende gegaan en hebben we eventjes een dutje gedaan, want het heen en weer lopen en alle indrukken die je krijgt van een nieuwe omgeving, kan een mens moe maken. Na onze powernap zijn we terug op zoek gegaan naar een restaurantje en we vonden een pareltje!

Pizza & Pasta Poppy’s, gelegen in de St. Franciscusstraat 16 in Oostende. We aten hier allebei de lasagne en het was overheerlijk, ook prijs en de hoeveelheid is gewoon super. Het is een klein, fijn en gezellig restaurantje. Ook de vrouw die er in staat is echt heel lief.

Wij raden iedereen aan die ooit in Oostende eens is om hier zeker een tussenstop te maken, je zal het je zeker niet beklagen! Ook na het eten zijn we terug gaan rusten op de kamer, hebben we genoten van een heerlijk warm bad en na een filmpje gezien te hebben zijn we gaan slapen.

Zondag 2 april (1 jaar samen)

Ook hier is het weer dezelfde routine, ontbijten, opfrissen en de deur uit. Nu was Oostende zelf aan de beurt. We zijn gaan wandelen tot aan de mercator, een prachtig groot schip. We zijn er wel niet op geweest omdat we de prijs van € 5 een beetje te hoog vonden voor wat het was.

Eenmaal terug op de dijk hebben we kibbeling en een fantasie gegeten (bevat grijze garnalen, krabsticks, cocktailsaus, en nog andere soorten vis) van één van de kraampjes op de visserskaai. Na even bijgetankt te hebben, zijn we het centrum van Oostende ingedoken. Na al het shoppen hebben we een ijsje genomen en zijn we dit gaan opeten aan de dijk en hebben we ondertussen genoten van het mooie uitzicht op zee.
We zijn na het ijsje onze spullen gaan droppen op de kamer en zijn terug gaan eten bij Poppy’s, deze keer nam Jeff een macaroni met kaas en ham en Tara nam pasta bolognaise. Weer zaten onze buikjes goed vol.

In de avond zijn we naar Belle en het Beest gaan kijken in de kinepolis in Oostende. De stoelen zaten heel comfortabel en het beeld en geluid waren ook goed. De film was heel leuk, al hadden we niet verwacht dat er zo veel zang in kwam, maar dit stoorde ons niet. Het was een leuke film voor op een zondagavond. ’s Avonds zijn we onze spullen al beginnen in te pakken want de dag erna moeste we voor 11 uur uit de hotelkamer. Na rustig een filmpje gezien te hebben zijn we snel in slaap gevallen.

Maandag 3 april

Na het ontbijt, het douche en nog het laatste inpakken zijn wij terug vertrokken naar Nederland. We deden nog 1 tussenstop in Brugge, omdat Olleke waarschijnlijk terug open was na Facts, maar eenmaal binnen stonden nog alle dozen onuitgepakt en het boterbier dat we graag wilden proberen was spijtig genoeg ook uitverkocht.
Eenmaal thuis hebben we alles opgeruimd en hebben we nog genoten van een fijne avond.

Het was echt een heel fijn lang weekendje, we zouden het zo opnieuw overdoen. Ook ons 1 jaar samen dagje was zo leuk en we zouden het niet anders gedaan hebben.
Hopelijk hebben jullie wat aan de adresjes indien jullie eens een dagje of weekendje naar Oostende zouden gaan.
Hebben jullie nog leuke adresjes in Oostende of gaan jullie er eens tussenuit? Laat het gerust achter in de comments!