Vragen?
Stuur een appje!

Citytrip Amsterdam

foto amsterdam

Ik was nog maar 1 keer in Amsterdam geweest en dit was maar één dagje, maar omdat de stad zo groot is, vonden we het leuk om eens een weekendje te gaan. Zo gezegd zo gedaan. Daarom zijn we van vrijdag 4 augustus tot en met 6 augustus naar Amsterdam gegaan.

Vrijdag 4 augustus
Rond half 7 in de avond zijn we met de trein vertrokken naar Amsterdam. Meteen bij buitenkomst was er al zo veel leven aan het station. In Amsterdam is het meestal druk, maar dit weekend was het ook nog de Amsterdam Canal pride, die vind jaarlijks plaats op het eerste weekend van augustus.

hotel radisson blu amsterdam

We hadden een kamer geboekt in het Radisson Blu hotel (Rusland 17) en bij binnenkomst keek ik mijn ogen uit. De receptie is zeer leuk geplaatst en de binnenkant van het hotel lijkt op een soort van binnenplaats met allemaal de kamers aan de zijkanten. Het is er ruim, open en de lichtinval is heel mooi. We kregen een kamer aan de straatkant. We namen een gang in het hotel en kwamen zo aan de andere kant van de straat uit in het hotel. We zagen bij aankomst al dat het hotel aan beide kanten van de straat zat, maar dit was best leuk, dat je via die gang in het hotel zo aan de overkant was zonder naar buiten te moeten. We zaten in een mooie kamer. Genoeg comfort, grote tv, leuke badkamer en het was er relatief rustig.

Na alles uitgepakt te hebben zijn we nog een stapje in de wereld gaan zetten. Omdat we wat honger hadden gekregen na de lange treinreis zijn we een frietje gaan eten bij Chipsy King (Damstraat 8). Daarna zijn we terug naar ons hotel gegaan, hebben een goede douche genomen en zijn lekker gaan slapen.

Zaterdag 5 augustus
Omdat bij onze kamer gratis ontbijt op bed zat, hebben we hier gebruik van gemaakt. Om 8.30 kregen we een heerlijk ontbijt met eitjes, koffiekoeken, brood, fruit,… Het was heerlijk en fijn om de dag te beginnen. We hebben ons klaargemaakt en zijn gaan shoppen in Amsterdam, echt veel geshopt hebben we niet, na de Primark (Damrak 77) waren we beide een beetje loom aan het worden. Wel hebben we nog een kleine tussenstop gedaan bij Lush ( Kalverstraat 121-123), want ik had nood aan een maskertje en een nieuwe bath bomb.
Na het shoppen zijn we onze spullen terug in het hotel gaan zetten en zijn iets gaan eten bij Wok and Walk en het was zeer lekker, deze Wok and Walk vind je in bijna elke straat en is een echte aanrader.
Hierna zijn we gaan wandelen en hebben we eens een kijkje genomen bij de Canal pride. Het was een leuke en vrolijke boel, maar wel best druk.

Canal Pride Amsterdam

Hard Rock Cafe

Omdat we dorst kregen hebben we het Hard Rock Cafe (Max Euweplein 57-61) opgezocht, hier was ik namelijk ook nog nooit geweest en iedereen vind het zo speciaal en dit moet je blijkbaar eens gedaan hebben. Nou, ik snap de hype niet echt, je krijgt hier wel leuke zaken qua cocktails en de cola kan je gratis bijvullen, maar zo heel speciaal vond ik het niet. Wel was het personeel zeer vriendelijk en konden we uitrusten omdat we redelijk veel gewandeld hadden.
Na het Hard Rock Cafe zijn we terug naar ons hotel gegaan en hebben even een powernap gedaan. Ook zochten we een paar locaties van restaurants en zo kamen we uit op Burgerzaken (Oude Hoogstraat 2). De hamburgers zijn best lekker en goed, maar het personeel en de locatie kon vele beter. Er is zo weinig plaats dat je je snel al opgesloten voelt, je moet bestellen aan de bar (wat ik totaal geen probleem vind), maar omdat het er zo klein is staat iedereen in een rij naast je tafel als je dicht aan de ingang zit. Het personeel is niet vriendelijk, het lijkt of ze tegen hun zin er werken en het moet allemaal snel snel gaan. Als je dus een burger wil eten in Amsterdam raad ik je persoonlijk Ellis burger aan (hier zijn we vorige keer geweest) of een ander burger restaurant. Maar al bij al hebben we tenminste wel lekker gegeten en dat is wat telt ;).

Museum of Prostitution

De avond begon te vallen en we zijn naar het Museum of Prostitution geweest. Het geeft je een kijk in de wereld van prostitutie en je leert er toch wel dingen van bij. Je kan zelf eens ervaren hoe het bijvoorbeeld is om voor een raam te staan, je leert het verschil tussen een bordeel en een prostituee bezoeken, je krijgt een kijkje hoe het vanbinnen er allemaal uitziet en nog zo veel meer. Als je eens in Amsterdam bent ga dan gerust eens langs want het is echt een fijn museum. Wij hadden online al tickets gekocht en deze waren 8 euro in plaats van 10. Ook hebben we geen audio erbij gedaan omdat we al meer dan genoeg hadden aan ons boekje en alle zaken die we konden zien en lezen in het museum. Daarna zijn we nog even gaan stappen in Amsterdam, waarna we terug naar het hotel gingen en lekker zijn gaan slapen.

Zondag 6 augustus

Rond 8.30 kregen we terug een overheerlijk ontbijt op bed. Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt en hebben we alles ingepakt. We maakten nog even een tussenstop bij Dunkin Donuts (Damstraat 15) om lekkere donuts mee te nemen voor de terugweg naar huis en ik kan je zeggen ze zijn goedgekeurd! Op het station zagen we dat onze terugweg bestond uit verschillende overstappen maken, met een bus naar het station van Eindhoven te rijden en dan terug op een trein hoppen om naar huis te gaan. We waren even onderweg, maar zijn goed thuis gekomen. Moe maar gelukkig.

Amsterdam

Het was een super leuke citytrip met veel plezier, lekker eten en we hebben nog dingen bijgeleerd. In de toekomst gaan we zeker nog eens terug, omdat het ons zo bevallen is.

Waar willen jullie eens graag op citytrip of heb jij goede herinneringen aan eentje? Laat het gerust achter in de reacties.